AHOJ! Tak przywitaliśmy dziś naszych przyjaciół z Czech, którzy zaprosili nas do siebie w ramach projektu ERASMUS+ Colourful Numbers.

Dzień zaczęliśmy od śniadania w hotelu. Dalej ruszyliśmy wraz z ekipą z Turcji, Włoch i Rumunii na czele z naszym głównym koordynatorem Michalem Heczko do czeskiej szkoły „ Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín”.

Przy okazji długiego spaceru mieliśmy okazję zwiedzić Zlin. W szkole zostaliśmy bardzo miło przywitani przez dyrekcję, nauczycieli oraz uczniów. Mieliśmy okazję zwiedzić szkołę, która wywarła na nas ogromne wrażenie, wręcz zachwyciła nasze uczennice. Podzieleni na grupy uczestniczyliśmy w lekcjach matematyki, fizyki oraz warsztatach zorganizowanych przez nauczycieli uczących w tutejszej szkole. Zajęcia odbywały się w języku angielskim. O godzinie 13.00 zostaliśmy zaproszeni na pyszny obiad do szkolnej stołówki, a potem wróciliśmy na warsztaty, które trwały do godziny 17.00.  Po wysiłku intelektualnym przyszedł czas na odpoczynek, a jednocześnie czas wolny dla nas. Nasze uczennice miały okazję zakupić drobne upominki i zjeść kolację w pobliskiej restauracji w ramach projektu Erasmus +.

Dzień 2

Wtorek był bardzo aktywnym dniem. Odwiedziliśmy Zoo Lesna w Zlin, gdzie uczniowie podzieleni na grupy międzynarodowe mieli do wykonania zadanie związane z tematem naszego projektu „Colourful numbers”. Mieliśmy okazję podziwiać zwierzęta z różnych stron świata i zjeść smaczny lunch. Później powróciliśmy do miasta, gdzie czekała nas atrakcja przygotowana przez koordynatora projektu Pana Miachala Heczko i jego uczniów. W języku angielskim opowiedzieli nam i oprowadzili po najciekawszych miejscach w Zlin. Były to m.in. pomnik Tomasa Bata, uniwersytet, kościół, rynek, zamek, biblioteka, ratusz oraz wiele innych. Mieliśmy okazję podziwiać wspaniałą panoramę miasta Zlin z tarasu najwyższego budynku w mieście. Dzień zakończyliśmy tradycyjnym czeskim posiłkiem w restauracji Kozlovna.

Dzień 3

Dzień trzeci zaczęliśmy o godzinie 6:00 rano. Po śniadaniu wyruszyliśmy autokarem do Brno- drugiego pod względem wielkości miasta w Czechach. Po  dotarciu na miejsce udaliśmy się do Centrum Nauki Vida, gdzie po krótkiej lekcji fizyki mieliśmy okazję doświadczyć różnego rodzaju zjawisk przyrody i fizyki. Zjedliśmy lunch, po którym udaliśmy się do centrum miasta. Zwiedziliśmy m.in. galerię handlową Vankovka, kościół oraz rynek. Po powrocie do Zlin późnym wieczorem, zjedliśmy kolację w hotelowej restauracji. Później pożegnaliśmy wspólnie grupę z Turcji, która już jutro wraca do kraju.

Dzień 4

Dziś czwartek i zbliżamy się do finału naszej przygody z Czechami. Bardzo wcześnie rano wyruszyliśmy w góry do miejscowości Pustevny. Pomimo mglistej pogody odbyliśmy ekscytujący spacer w chmurach. Temperatura na szczycie wynosiła 6° C, ale to nam nie przeszkodziło sięgnąć chmur. Kolejnym punktem wycieczki było przejście kamiennymi schodami do posągu Radegast oraz podziwianie rzeźb wykonanych z piasku. W drodze powrotnej zjedliśmy bardzo dobry obiad.

O godzinie 18.00 odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatów wszystkim uczestnikom projektu Erasmus +. Gospodarze otrzymali od naszego zespołu pożegnalne upominki.

Dzień 5

Dziś piątek… ostatni dzień naszej wizyty w Zlin. Cóż, wszystko co dobre kiedyś się kończy. Dzień przywitał nas piękną słoneczną pogodą. Spacerem udaliśmy się do szkoły aby pożegnać koordynata projektu i podziękować dzieciom za miłe przyjęcie. Po obiedzie na nasze uczennice czekało jeszcze jedno zadanie. Korzystając z mapy miasta i orientując się w terenie miały odnaleźć wskazane przez nas miejsca. Przy okazji realizacji zadania miały okazję zwiedzić miasto i zakupić drobne upominki. Po wykonaniu zadania czekały na nich prezenty oraz kolacja.

Dziękujemy za ekscytującą przygodę w Czechach i do zobaczenia w Polsce.