Kochani startujemy!
Miło nam poinformować, że zaczynamy naszą przygodę z projektem Erasmus+.
W ostatnią środę 30.09.2020 r. na platformie Zoom mieliśmy zaszczyt spotkać się online z przedstawicielami Państw takich jak Włochy, Turcja, Czechy i Rumunia, z którymi wspólnie tworzyć będziemy ten fascynujący projekt.
- Erasmus + Wyjazd do Czech
- Spotkanie Colourful Numbers w ramach programu Erasmus+
- Erasmus+ - wyniki konkursów: matematyczno-informatycznego i matematyczno-plastycznego
- Protokoły z konkursów
- Regulamin konkursu "Matematyka w Naturze" (pdf)
- Erasmus+ - regulamin udziału w projekcie
- International meeting about PROJECT ERASMUS+ “Colourful numbers”
- Konkurs na logo projektu „Colourful numbers”
- REGULAMIN KONKURSU NA PROJEKT GRAFICZNY LOGO „Colourful numbers”
Czym jest budżet?
Po co się go tworzy?
Skąd biorą się pieniądze w budżecie państwa?
Co to jest budżet obywatelski?
Uczniowie klasy 5 znaleźli odpowiedzi na te pytania podczas lekcji przeprowadzonej z wykorzystaniem pomocy otrzymanych od Finansoaktywnych. Następnie trzy uczennice wspólnie z panią matematyczką przygotowały plakat oraz stworzyły wierszyk – rymowankę które biorą udział w konkursie Finansoaktywni Misja: PLANUJEMY BUDŻET. Uczennice miały się zastanowić na co wydałyby pieniądze z budżetu obywatelskiego, gdyby miały na to wpływ. Głównym celem powstałego projektu jest stworzenie miejsca odpoczynku z grami edukacyjnymi na świeżym powietrzu oraz wykorzystanie zielonej przestrzeni obok boiska szkolnego do interaktywnych działań uczniów. Inwestycja ma za zadanie zachęcić dzieci do gier zespołowych, rozwijających zdolności matematyczne oraz pobudzić w dzieciach kreatywność.
K. Maślanka
24 września 2020 roku obchodziliśmy Światowy Dzień Morza ustanowiony przez Międzynarodową Organizację Morską IMO.
Motywem przewodnim tegorocznego Światowego Dnia Morza jest hasło "Zrównoważona żegluga dla zrównoważonej planety". Była to okazja dla uczniów Szkoły, by poznać tajniki portów morskich i posłuchać jak naprawdę wygląda życie marynarza.
Uczniowie mieli także możliwość posłuchać jak budowała się Gdynia i jak trudno było Polsce w okresie międzywojennym rozwijać się bez rozwiniętego wybrzeża morskiego. Mogli również poznać zawody: nawigator, mechanik, inżynier - co można robić po "morskich" studiach?
Program przygotowało Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Na stronie https://dzienmorza.pl/ można zapoznać się z programem i zobaczyć ponownie filmy.
Robert Bartocha