W dniach 17-18 maja odbyła się wycieczka klas szóstych do Zakopanego. Pierwszym punktem programu była wycieczka po Zakopanem, podczas której uczniowie mogli podziwiać zabytki architektury regionalnej oraz najbardziej znaną skocznię narciarską – Wielką Krokiew.  Udaliśmy się do pięknego Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Następnie zwiedziliśmy zabytkowy Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzysku oraz przylegający do niego najstarszy kościół w mieście – Matki Bożej Częstochowskiej. Na tym niewielkim cmentarzu spoczywają postacie, które na stałe wpisały się w historię Zakopanego i całej Polski – Kornel Makuszyński, Tytus Chałubiński, Stanisław Witkiewicz, ratownicy górscy i sportowcy.

Zwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie im. Tytusa Chałubińskiego a następnie udaliśmy się do miejsca, które nie sposób pominąć będąc w Zakopanem. Krupówki – to najbardziej znana i najczęściej odwiedzana przez turystów ulica miasta – główny deptak Zakopanego. Tutaj każdy mógł zakupić pamiątki, pospacerować i spróbować zakopiańskich oscypków. Późnym popołudniem nasza grupa wróciła do pensjonatu Tatrzański Relax w Poroninie, gdzie mogła odpocząć po dniu pełnym wrażeń.

Drugiego dnia wycieczki wspólnie z przewodnikiem zwiedzaliśmy Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowegowidzieliśmy makietę Tatr, zlokalizowaliśmy na niej ważniejsze szczyty, scharakteryzowany został klimat oraz  roślinność występująca w górach. Dowiedzieliśmy się również wielu ciekawostek na temat zwierząt zamieszkujących tatrzańskie lasy. Następnie wyruszyliśmy na górski szlak Doliną Kościeliską prowadzący do schroniska na Hali Ornak. Na malowniczym szlaku uczniowie obserwowali skały, rośliny i potoki, mijając wypasy owiec. Mieli też okazję spróbowania robionych w bacówce, prawdziwych podhalańskich oscypków, natomiast po dotarciu do schroniska mogliśmy skosztować fantastycznej w smaku sezonowej szarlotki.

Przez całą wycieczkę opiekował się nami przewodnik tatrzański, który w bardzo ciekawy sposób przedstawił nam historię Zakopanego, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych wiadomości. Była to dla wszystkich wspaniała lekcja geografii i historii Podhala w terenie.  W pamięci pozostały niezapomniane chwile i obrazy.

Do zobaczenia na turystycznym szlaku!

Wychowawcy - opiekunowie: Beata Boguń, Ewa Zygmunt-Dec, Marta Kiełbowicz, Tomasz Bigas