31 maja 2021r. klasy piąte pod opieką swoich wychowawców – p. Katarzyny Bigas i p. Tomasza Bigasa oraz p. Grzegorza Jakubowskiego wybrały się na długo wyczekiwaną wycieczkę. Nie było to, co prawda jakieś wymarzone miejsce, ale najważniejsze, że mogliśmy razem spędzić czas i nadrobić zaległości w relacjach rówieśniczych.
Wybraliśmy się do Arboretum (ogrodu botanicznego) w Bolestraszycach i do Przemyśla. Przed godziną ósmą zebraliśmy się przed MOSiR-em i oczekiwaliśmy na autobus. Gdy w końcu podjechał, zajęliśmy wyznaczone miejsca i ruszyliśmy w drogę.
Do Bolestraszyc dotarliśmy przed godziną 10. Tam czekała już na nas pani przewodnik, która zabrała nas do  cudownego świata przyrody – do parku, który na swoim terenie gromadzi kilka tysięcy gatunków i odmian roślin zarówno wodnych jak i wrzosowatych, rzadkich i zagrożonych. Podziwialiśmy kwiaty, krzewy i drzewa, słuchaliśmy śpiewu ptaków. Czuliśmy się jak w „tajemniczym ogrodzie”, w którym wszystko może się zdarzyć. Patrzyliśmy na piękne magnolie, cisy, miłorzęby i derenie, mogliśmy powąchać zapachów różnych kwiatów, np. irysów, piwonii drzewiastych. Zachwycaliśmy się kolorami różaneczników, azalii, rododendronów oraz cypryśników.
Wędrówka tajemniczymi ścieżkami po Arboretum trwała dwie godziny. Robiliśmy zdjęcia, by uwiecznić piękne chwile.
Następnie udaliśmy się do Przemyśla – jednego z najstarszych i bez wątpienia najpiękniejszych polskich miast, założonego na wzgórzach, a nazywanego „podkarpackim Rzymem”. Tam przechadzaliśmy się ulicami Starego Miasta, podziwiając zabytkowe kościoły, wieżę zegarową oraz XVII wieczne kamienice. Miejscem zbiórki był unikalny Rynek a dokładnie słynna fontanna – Przemyskie Niedźwiadki. Spacerując ulicami – Franciszkańską i Kazimierza Wielkiego nie mogliśmy pominąć największej atrakcji Przemyśla – słynnych lodów – najsmaczniejszych na całym Podkarpaciu.
W między czasie kupiliśmy również drobne pamiątki.
O godzinie 14.30 udaliśmy się do autokaru by tym samym wyruszyć w powrotną drogę.
Wycieczka minęła szybko, pogoda nam dopisała. Wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń.  Takie wyjazdy są bardzo potrzebne i pożyteczne, dostarczają nam nie tylko pozytywnych emocji, ale również wzbogacają naszą wiedzę o pięknych miejscach naszego kraju.